طراحی سایت PHP یا ASP
نوشته شده توسط : hiwebex

هنگام طراحی شاید اتفاق بیافتد که ندانید از طراحی سایت PHP استفاده کنید و یا ASP. برای اینکه بدانید طراحی سایت PHP و یا طراحی سایت ASP چیست و با هم چه تفاوت هایی دارند بهتر است این مطلب را حتما بخوانید.

مقایسه طراحی سایت PHP و ASP

هر دو جزء رایج ترین برنامه نویسی طراحی سایت هستند. با توجه به جنبه های مختلف هر کس یکی از این دو را انتخاب می کند.

نوع برنامه نویسی PHP بر اساس C++ بوده و ساختار آن بسیار شبیه به جاوا،C , C++ می باشد. در صورتی که ASP بر پایه ABScript است.

کارایی: اگر چه طراحی سایت PHP ساده تر از ASP است اما توابع و کنترل های ASP کارآمد تر و قابل اعتماد تر از PHP هستند

سرعت و عملکرد: سرعت کدنویسی و عملکرد در طراحی سایت PHP بسیار بالاتر از ASP است.

امکانات: بسیاری از ویژگی های کمکی مانند به اشتراک گذاری ایمیل و سیستم رمزگذاری در PHP قبلا قرار گرفته است، در صورتی که در ASP به طور کامل نادیده گرفته شده است.

ازنظر قیمت: از آنجا که ASP بر پایه سیستم عامل ویندوز است و PHP بر اساس سیستم عامل لینوکس و همانطور که میدانید سیستم لینوکس به صورت رایگان ارائه می شود، هزینه طراحی سایت PHP بسیار کمتر ازASP است. برای استفاده از ویندوز هزینه مربوط به فعال سازی می بایست پرداخت شود. هاستینگ های لینوکس معمولا نسبت به هاست های ویندوز با قیمت پایین تری ارائه می گرددند. در کنار مسئله سیستم عامل، PHP به صورت کد باز عرضه می گردد و کدهای رایگان بسیار بیشتری نسبت به ASP برای آن وجود دارد و در صورتی که قصد طراحي سايت خاصی را داشته باشید معمولا اسکریپت های آماده و رایگان بیشتری برای استفاده نسبت به ASP وجود دارد.

پایداری: هر دو طراحی سایت PHP و ASP  جزو سیستم های پایدار می باشند و توسط آن ها وب سایت های قدرتمند بسیاری طراحی گردیده است. به عنوان مثال فیسبوک که یکی از قدرتمدترین شبکه های اجتماعی می باشد طراحی سایت PHP و همچنین Myspace که یکی دیگر از شبکه های اجتماعی قدرتمند می باشد توسط ASP پیاده سازی گردیده است.

جهت سفارش:سفارش طراحی سایت

اخرین اخبار های وبکسhttps://t.me/hiwebex





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: